بي‌توجهي به امنيت بازنشستگان

كتايون مصري در «جام‎جم آنلاين» درباره بي ‏توجهي به حقوق بازنشستگان نوشته‏است: اين روزها بازار بانك‌ها براي دادن حقوق و عيدي بازنشستگان داغ است.


صف‌هاي طولاني و پاهاي بي‌رمقي كه ساعت‌ها در فضاي تنگ و خفه بانك ايستاده و دست‌هاي چروك و لرزاني كه عرق‌پيشاني را خشك مي‌كند. نوبت كه مي‌رسد صندوقدار خسته بانك 5 بسته اسكناس هزار توماني را به عنوان عيدي و حقوق اسفند روي باجه مي‌گذارد.


«اينها چيه؟ لطفا چك پول بديد.» صندوقدار بي‌حوصله كه از صبح بارها اين جمله را شنيده، بي‌درنگ تكرار مي‌كند: چك پول نداريم چند تا كيسه هزار توماني آورده‌اند براي حقوق و عيدي.


بازنشسته مي‌ماند و بسته‌هاي كهنه هزار توماني و دست‌هاي نحيفي كه بايد پول‌ها را تا خانه ببرد و البته در شهري كه بعيد نيست دستي پول‌ها را بقاپد.


شيوه‌هاي اعطاي حقوق به بسياري از بازنشستگان از جمله ضعف‌هاي نظام بانكي است كه كمتر مورد توجه قرار گرفته اما قربانيان زيادي داشته است.


در نظام‌هاي بانكي كشورهاي پيشرفته شيوه‌هاي امن اعطاي حقوق بازنشستگان، نشانه تكريم اين افراد و پاسداشت سه دهه خدمت آنان به جامعه است اما نبود توجه و تضمين امنيت اين افراد و معطلي گاه چند ساعته آنان در صف‌هاي طويل بانك نشانه چيست؟!

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا